Getuigenissen


“Mijn vader is al verscheidene jaren een alcoholverslaafde. Mijn moeder en ik hebben het hier erg lastig mee. Soms kan ik er echt niet mee leven. Maar ik weet dat hij diep in zijn hart wel het allerbeste met mij voorheeft. Mijn vader is gewoon heel koppig en niets schijnt bij hem te helpen. Ik ben blij dat ik dit even kwijt kon. Bedankt.” (Erica)
 

“Met hernieuwde ogen heb je jezelf leren bekijken tijdens deze dagen. Je hebt jezelf leren vermannen, aangemoedigd door anderen. Je was verslaafd aan jezelf en nu ben je gesterkt om het juiste te kiezen.” (Paul)
 

"Ik had op voorhand echt geen zin in de bezinning met die onbekende klas. Waarom moest de school ook zo nodig de klassen weer door elkaar gooien na het 5e jaar? Uiteindelijk viel alles beter mee dan verwacht. De leerlingen van de ‘andere klas’ bleken veel meer met ons gemeen te hebben dan we dachten. Dankzij de bezinning hebben we elkaar echt kunnen leren kennen en zijn we van twee aparte groepen gegroeid naar één hechte klas!" (Nathalie)
 

“De mensen hier rondom mij hebben zo een perfect leventje. Genoeg geld, goed milieu, lieve mensen, bescherming. Maar ik moet zien dat ik mijn eigen boontjes dop. Wat ik aanheb, daar heb ik zelf voor gewerkt. Ik heb goede vrienden die op zeer jonge leeftijd gestorven zijn, heb mijn broer zien aftakelen, 2 jaar jonger dan ik, elke dag weer, enkel door de hard-drugs, ik zelf ook in het milieu wat gezeten en de meeste van mijn vrienden zitten er nog steeds. Ik kom bijna dagelijks in contact met dronkelappen, enz… En dan krijg ik hier het verwijt dat ik niet open genoeg ben. Moet ik alle mensen dan nog vertrouwen? Er zijn er zovelen die mij heel erg gekwetst hebben. Maar… ik zie het leven nog steeds positief in en ik ga gewoon mijn eigen leven opbouwen.” (Sofie)
 

“De bezinningsbegeleidster had een zeer vlot contact met de directie en een positief en onbedwongen contact met leerkrachten. Ze vangt ook de reacties van de leerlingen zeer goed op. Met hun wensen werd rekening gehouden. De verschillende onderwerpen werden op leerlingen-niveau behandeld. Een goede inkleding, en de leerlingen kregen rustig de tijd om vragen te beantwoorden. Regelmatige pauze. Geslaagde bezinning.” (Herwig, Onderdirecteur)



terug